۳۰ آبان ۱۳۸۶

گیاه‌شناسی الکترونیکی!

کتاب‌های الکترونیکی یا همان eBook ها(عشق اینطور نوشتنش را دارم: eBook!) جایگزین خوبی برای کتاب‌های کاغذی نیستند... اصلاً نمی‌دانم؛ حداقل برای من اینطور نیست! البته منظورم این نیست که از این‌ها خوشم نمی‌آید، اتفاقاً PDF یکی از فرمت‌های فوق‌العاده محبوب من است، اما بدیشان این است که این کتاب‌ها، فقط در حوزه‌ی کامپیوتری‌جات جواب می‌دهند.
البته اینکه برای کتاب این ‌هوا صفحه‌ای (یعنی قطور در مقیاس چاپی!) با این قیمت‌های بالای کتاب‌های کاغذی پولی نپردازی و فقط یک گوشه‌ای برای خودش دانلود شود تا بعداً بخوانی هم خیلی عالی است.

گاه‌گداری،‌کتاب‌های الکترونیکی خوبی می‌بینم که واقعاً ارزش خواندن دارند. اگر در زمینه‌ی داستان باشند، ترجیح می‌دهم داستان کوتاه باشد تا از زل‌زدن به این صفحه‌ی نورانی(مانیتور را عرض می‌کنم!) خسته نشوم. بد نیست اگر شما هم کتابی دارید، قرض‌ بدهید. خدا PDF با حجم دوبرابرش را بهتان بدهد!
(:

... القصه! در میان فایل‌هایی که در فولدر My Downloads ریخته بود، یک PDF دیدم و خواندم به نام: «گیاه‌شناسی» از دکتر شریعتی.
قسمتهایی از وسط‌های این نوشته:

... و با خودم فکر می‌کردم که ببین: پدر من که اتومبیلش را از مادرم بیشتر دوست دارد و سهامدارهای شرکتش را از فرزندانش بهتر می‌شناسد و تمام این دنیا را پُر از پول و زمین دو نبش و بازی قیمت‌ها می‌بیند و زمان را بر اساس سررسید سفته‌ها تقسیم‌بندی می‌کند و آدم‌ها را به اندازه‌ای که پول دارند قیمت می‌گذارد و فقط وقتی به یاد خدا می‌افتد که معامله‌ی بزرگی در پیش دارد و از این همه قهرمانان و شهیدان و فیلسوفان و دانشمندان و مردان بزرگ تاریخ و نبوغهای درخشان جهان و مخترعان و مکتشفان و آزادیخواهان و پیامبران و روحهای بزرگ بشریت، فقط چند تا دلال بانک و پولدار بازار را می‌شناسد، او باید این همه نعمت داشته باشد، این همه ثروت جمع کرده باشد، این همه کاخ و ویلا و اتومبیل شیک و شب‌نشینی‌ها و خوشگذرانی‌ها و دم و دستگاهها و... و این مرد که گویی از تمام جهان بزرگتر است، در روحش گویی خدا حضور دارد و وجودش مثل دریا عظیم و زیبایی و پر از شگفتی و خوبی و مهربانی است، اینچنین تنها، تهیدست و...


این نوشته‌ي زیبای دکتر شریعتی، همه‌اش 2 صفحه است و حجمش 48 کیلوبایت.
دانلود کنید و بخوانید (یا برعکس!).

0 نظرات: