۲۵ شهریور ۱۳۸۶

موضوع یادداشت ها

همین طور که احتمالاً از قبل میدونید، توی سرویس دهنده های وبلاگ فارسی، امکان تعیین موضوع برای هر مطلب وجود داره (همون دسته بندی موضوعی). این امکان در بلاگر به صورت لیبل (Label یا Tag یا برچسب) وجود داره. لیبل این مزیت رو نسبت به دسته بندی موضوعی داره که میتونید برای هر یادداشت بیش از یک موضوع رو انتخاب کنید.
مثلاً ممکنه شما پستی نوشته باشید درباره ی جایی که بهش مسافرت کردید (مثلاً شیراز!) و احتمالاً بخواهید برای کاملتر و زیباتر شدن مطلبتون به اون یک آهنگ (احتمالاً شیرازی!) هم اضافه کنید. خوب! حالا لیبلی که برای این پست انتخاب می کنید چه چیزهایی هست؟...
من اینها رو انتخاب می کنم:
مسافرت، خاطرات، موسیقی، شیراز!!!
(یک توصیه ی برادرانه!!!: اینکه شما چه چیزهایی رو انتخاب می کنید به سلیقه ی خوب خودتون بستگی داره، اما سعی کنید که خیلی هم جزیی انتخاب نکنید!... مثلاً: فال فروش روبروی حافظیه!!!).

به این صورت دسته بندیهامون گسترده تر و گشتن و سیرکردن (!!!seyrkardan, na sirkardan) در میان مطالب راحت تر میشه و همین طور کسی که برای اولین بار وارد وبلاگ میشه، خیلی راحت میتونه بفهمه که ما اغلب در مورد چه چیزهایی می نویسیم.




حالا اینها رو گفتم برای چی!... برای اینکه با توجه به اینکه نوشته ها کم کم کم کم داره جدی تر میشه و تقریباً همه سلام و احوالپرسیاشون رو کردن، از این به بعد برای نوشته هامون لیبل بگذاریم. برای اینکه این امکان رو هم داشته باشیم که نوشته های هرکس رو در صفحه ای جداگانه بشه دید، یکی از لیبل ها رو برای هر یادداشت، اسم نویسنده میگذاریم.
جای نگرانی نیست! لیبلها هم مثل تموم چیزهای دیگه این وبلاگ، بعداً قابل ویرایش هستند.


با کلیک بر روی Show all، تمامی لیبلهای قبلی نمایش داده می شود و با کلیک بر روی هر کدام از آنها، لیبل مربوطه اضافه می شود. لیبلها را با کاما از هم جدا کنید.


امکان نمایش لیبلها به صورت خودکار (نام لیبل و تعداد پستها)، متاسفانه فقط در قالب نسخه ی جدید بلاگر وجود داره. به خاطر همین خاطر، اگر اومدید و دیدید قالبمون، تغییراتی کرده، برنگردید برید (همین جوریشم خیلی این طرفا پیداتون میشه!!!).
خونه بی نقابها همین جاست!

2 نظرات:

ساحل گفت...

سلام آقاي رئيس!واقعا ممنون به خاط اين توصيه هاي مفيدت خيلي جاها خيلي بدرد ميخوره. به اميد توصيه هاي پر بار تر

هادی گفت...

رئيس كدومه پدرجان
همه ش تقصير اين آقاي فراتر از خاموشي؟... زيباتر از خاموشي؟! ... خاموشي مطلق؟!!!
اسمش چي بود اين بچه ... حافظه ياري نميكنه، همه ش تقصير اونه اين حرفا رو ميذاره تو دهن شما
نميتونه خاموش بمونه